
Εκδόσεις ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ – ΑΕΠΠ
100
πατήστε Δ ή δ», που θα εμφανίζεται, και ο χρήστης θα πρέπει να δώσει το
χαρακτήρα Δ ή δ για να σταματήσει την επαναληπτική διαδικασία.
(Μονάδες 3)
Δ4.
Στο τέλος για κάθε χώρα να εμφανίζει ποιος αριθμός απάντησης είχε το
μεγαλύτερο ποσοστό, καθώς και το ποσοστό αυτό. Για την υλοποίηση αυτού
του ερωτήματος θα χρησιμοποιήσετε δυο φορές το υποπρόγραμμα
MΕΓ_ΠΟΣ που θα κατασκευάσετε στο ερώτημα Δ5. Θεωρούμε ότι για κάθε
χώρα τα ποσοστά των απαντήσεων είναι διαφορετικά μεταξύ τους και δεν
υπάρχει περίπτωση ισοβαθμίας. (Μονάδες 3)
Δ5.
Να αναπτύξετε το υποπρόγραμμα ΜΕΓ_ΠΟΣ το οποίο:
1. Να δέχεται έναν πίνακα ακεραίων 5 θέσεων.
2. Να βρίσκει το μεγαλύτερο στοιχείο του πίνακα και σε ποια θέση
βρίσκεται.
3. Να βρίσκει το ποσοστό που κατέχει το μεγαλύτερο στοιχείο σε σχέση
με το άθροισμα όλων των στοιχείων του πίνακα.
4. Να επιστρέφει στο κυρίως πρόγραμμα το ποσοστό αυτό, καθώς και την
θέση στην οποία βρίσκεται.
Θεωρήστε ότι όλες οι τιμές των πινάκων είναι διαφορετικές και ότι για κάθε
χώρα υπάρχει τουλάχιστον μια απάντηση στην ερώτηση. (Μονάδες 7)
Απάντηση:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΕΜΑ_Δ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:
ΧΩΡΑ, CHAR
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:
EL[5], ES[5], I, ΑΠ, Θ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:
ΠΟΣ
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ
I
ΑΠΟ
1
ΜΕΧΡΙ
5
EL [I]
0
ES [I]
0
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΔΙΑΒΑΣΕ
ΧΩΡΑ, ΑΠ
ΑΝ
ΧΩΡΑ = ‘EL’
ΤΟΤΕ
EL [ΑΠ]
EL [ΑΠ] + 1
ΑΛΛΙΩΣ
ES [ΑΠ]
ES [ΑΠ] + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΓΡΑΨΕ
‘Για διακοπή της εισαγωγής δώσε το χαρακτήρα ‘Δ’ ή ‘δ’’
ΔΙΑΒΑΣΕ
CHAR
ΜΕΧΡΙΣ_ΌΤΟΥ
CHAR = ‘Δ’
Η
CHAR = ‘δ’
ΚΑΛΕΣΕ
ΜΕΓ_ΠΟΣ (EL, ΠΟΣ, Θ)
ΓΡΑΨΕ
‘ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΠΟΣΟΣΤΟ: ‘, ΠΟΣ, ‘ ΣΤΗ ΘΕΣΗ:’, Θ
ΚΑΛΕΣΕ
ΜΕΓ_ΠΟΣ (ES, ΠΟΣ, Θ)