
103
ΑΕΠΠ – Εκδόσεις ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ
γ.
Να αντικαταστήσετε τις συγκρίσεις με την τιμή ΑΛΗΘΗΣ, αν η σύγκριση
είναι αληθής, ή με την τιμή ΨΕΥΔΗΣ, αν η σύγκριση είναι ψευδής. (μονάδα
1)
δ.
Να εκτελέσετε τις λογικές πράξεις, ώστε να υπολογίσετε την τελική τιμή
της έκφρασης. (μονάδες 2) (Μονάδες 5)
Απάντηση:
Α3.
α.
(
ΟΧΙ
( 9 mod 5 = 20 – 4 * 2 ^ 2 ) )
Ή
( 8 > 4
KAI
“X” > ”Ψ” )
β.
(
ΟΧΙ
( 4 = 4 ) )
Ή
( 8 > 4
KAI
“X” > ”Ψ” )
γ.
(
ΟΧΙ
( ΑΛΗΘΗΣ ) )
Ή
( ΑΛΗΘΗΣ
ΚΑΙ
ΨΕΥΔΗΣ )
δ.
ΨΕΥΔΗΣ
Ή
ΨΕΥΔΗΣ
ΨΕΥΔΗΣ
Α4. α.
Να γράψετε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται στη χρήση
των εμφωλευμένων βρόχων με εντολές ΓΙΑ. (μονάδες 6)
β.
Ποιος είναι ο ρόλος του συντάκτη σε ένα προγραμματιστικό περιβάλλον;
(μονάδες 2)
γ.
Ποιος είναι ο ρόλος του συνδέτη-φορτωτή σε ένα προγραμματιστικό
περιβάλλον; (μονάδες 2)
δ.
Ποιος είναι ο ρόλος του μεταγλωττιστή σε ένα προγραμματιστικό
περιβάλλον; (μονάδες 2) (Μονάδες 12)
Απάντηση:
Α4. α.
Στη χρήση των εμφωλευμένων βρόχων ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες
που πρέπει να ακολουθούνται αυστηρά για την σωστή λειτουργία των
προγραμμάτων. Συγκεκριμένα:
→
Ο εσωτερικός βρόχος πρέπει να βρίσκεται ολόκληρος μέσα στον εξωτερικό. Ο
βρόχος που ξεκινάει τελευταίος, πρέπει να ολοκληρώνεται πρώτος.
→
Η είσοδος σε κάθε βρόχο υποχρεωτικά γίνεται από την αρχή του.
→
Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ίδια μεταβλητή ως μετρητής δύο ή
περισσοτέρων βρόχων που ο ένας βρίσκεται στο εσωτερικό του άλλου.
β.
Για την αρχική σύνταξη των προγραμμάτων και τη διόρθωσή τους
χρησιμοποιείται ένα ειδικό πρόγραμμα που ονομάζεται συντάκτης (editor). Ο
συντάκτης είναι ουσιαστικά ένας μικρός επεξεργαστής κειμένου, με δυνατότητες
όμως που διευκολύνουν τη γρήγορη γραφή των εντολών των προγραμμάτων.
γ.
Το αντικείμενο πρόγραμμα είναι μεν σε μορφή κατανοητή από τον
υπολογιστή, αλλά συνήθως δεν είναι σε θέση να εκτελεστεί. Χρειάζεται να
συμπληρωθεί και να συνδεθεί με άλλα τμήματα προγράμματος απαραίτητα για
την εκτέλεσή του, τμήματα που είτε τα γράφει ο προγραμματιστής είτε
βρίσκονται στις βιβλιοθήκες (libraries) της γλώσσας. Το πρόγραμμα που
επιτρέπει αυτή τη σύνδεση ονομάζεται συνδέτης – φορτωτής (linkerloader). Το
αποτέλεσμα του συνδέτη είναι η παραγωγή του εκτελέσιμου προγράμματος