
Εκδόσεις ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ – ΑΕΠΠ
58
•
Τον χαρακτήρα «Ι» για ΙΣΟΠΑΛΙΑ
•
Τον χαρακτήρα «Η» για ΗΤΤΑ
και κάνει τον απαραίτητο έλεγχο εγκυρότητας των δεδομένων.
(Μονάδες 4)
γ.
Για κάθε ομάδα υπολογίζει και καταχωρεί σε δισδιάστατο πίνακα ΠΛ[16,3]
το πλήθος των νικών στην πρώτη στήλη, το πλήθος των ισοπαλιών στη
δεύτερη στήλη, και το πλήθος των ηττών στην τρίτη στήλη του πίνακα. Ο
πίνακας αυτός πρέπει προηγουμένως να έχει μηδενισθεί. (Μονάδες 6)
δ.
Με βάση τα στοιχεία του πίνακα ΠΛ[16,3] υπολογίζει και καταχωρεί σε νέο
πίνακα ΒΑΘ[16] τη συνολική βαθμολογία κάθε ομάδας, δεδομένου ότι για
κάθε νίκη η ομάδα παίρνει τρεις βαθμούς, για κάθε ισοπαλία έναν βαθμό
και για κάθε ήττα κανέναν βαθμό. (Μονάδες 3)
ε.
Εμφανίζει τα ονόματα και τη βαθμολογία των ομάδων ταξινομημένα σε
φθίνουσα σειρά με βάση τη βαθμολογία. (Μονάδες 5)
Απάντηση:
Αλγοριθμος
Θέμα_4
Για
i
απο
1
μεχρι
16
Διαβασε
ΟΝ[i]
Για
j
απο
1
μεχρι
30
Αρχη_επαναληψης
Διαβασε
ΑΠ[i,j]
Μεχρις_οτου
ΑΠ[i,j] = "Ν"
ή
ΑΠ[i,j] = "Ι"
ή
ΑΠ[i,j] = "Η"
Τελος_επαναληψης
ΠΛ[i,1] ← 0
ΠΛ[i,2] ← 0
ΠΛ[i,3] ← 0
Για
j
απο
1
μεχρι
30
Αν
ΑΠ[i,j] = "Ν"
τοτε
ΠΛ[i,1] ← ΠΛ[i,1] + 1
Αλλιως_αν
ΑΠ[i, j] = "Ι"
τοτε
ΠΛ[i,2] ← ΠΛ[i,2] + 1
Αλλιως
ΠΛ[i,3] ← ΠΛ[i,3] + 1
Τελος_αν
Τελος_επαναληψης
ΒΑΘ[i] ← ΠΛ[i,1]* 3 + ΠΛ[i,2]
Τελος_επαναληψης
Για
i
απο
2
μεχρι
16
Για
j
απο
16
μεχρι
i
με_βημα
− 1
Αν
ΒΑΘ[j] > ΒΑΘ[j − 1]
τοτε
temp1 ← ΒΑΘ[j]
ΒΑΘ[j] ← ΒΑΘ[j − 1]
ΒΑΘ[j − 1] ← temp1