Background Image
Previous Page  254 / 306 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 254 / 306 Next Page
Page Background

253

ΑΕΠΠ – Εκδόσεις ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ

Α3.

Να γραφούν σε ΓΛΩΣΣΑ οι εντολές που ανταλλάσσουν τα στοιχεία της

δεύτερης γραμμής με εκείνα της πέμπτης γραμμής ενός πίνακα ακεραίων

5x6. (Μονάδες 6)

Απάντηση:

A3.

Για j από 1 μεχρι 6

temp

table [2,j]

table [2,j]

table [5,j]

table [5,j]

temp

Τέλος_επανάληψης

Α4.

Όταν καλείται ένα υποπρόγραμμα, η διεύθυνση επιστροφής

αποθηκεύεται σε μια στοίβα. Να εξηγήσετε γιατί απαιτείται η χρήση στοίβας

και όχι ουράς. (Μονάδες 4)

Απάντηση:

A4.

Η έννοια της στοίβας είναι πολύ χρήσιμη στο ίδιο το λογισμικό των γλωσσών

προγραμματισμού. Όταν μία διαδικασία ή συνάρτηση καλείται από το κύριο

πρόγραμμα, τότε η αμέσως επόμενη διεύθυνση του κύριου προγράμματος, που

ονομάζεται

διεύθυνση επιστροφής

, αποθηκεύεται από το μεταφραστή σε μία

στοίβα που ονομάζεται

στοίβα χρόνου εκτέλεσης

. Μετά την εκτέλεση της

διαδικασίας ή της συνάρτησης η διεύθυνση επιστροφής απωθείται από τη στοί-

βα και έτσι ο έλεγχος του προγράμματος μεταφέρεται και πάλι στο κύριο

πρόγραμμα. Η τεχνική αυτή εφαρμόζεται και γενικότερα, δηλαδή οποτεδήποτε

μία διαδικασία ή συνάρτηση καλεί μία διαδικασία ή συνάρτηση. Για

παράδειγμα, έστω ότι μία διαδικασία a καλεί τη διαδικασία b, που με τη σειρά

της καλεί τη διαδικασία c κοκ. Στην περίπτωση αυτή οι διευθύνσεις επιστροφής

εμφανίζονται στη στοίβα με σειρά c, b, a. Μετά την εκτέλεση κάθε διαδικασίας,

η διεύθυνση επιστροφής απωθείται από τη στοίβα και ο έλεγχος μεταβιβάζεται

στη διεύθυνση αυτή. Το παράδειγμα αυτό δείχνει μία από τις πολλές