Background Image
Previous Page  198 / 306 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 198 / 306 Next Page
Page Background

197

ΑΕΠΠ – Εκδόσεις ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ

Το κλασικό παιχνίδι «Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί» παίζεται με δύο παίκτες. Σε κάθε

γύρο του παιχνιδιού, ο κάθε παίκτης επιλέγει ένα από τα ΠΕΤΡΑ, ΨΑΛΙΔΙ,

ΧΑΡΤΙ, και παρουσιάζει την επιλογή του ταυτόχρονα με τον αντίπαλο του. Η

ΠΕΤΡΑ κερδίζει το ΨΑΛΙΔΙ, το ΨΑΛΙΔΙ το ΧΑΡΤΙ και το ΧΑΡΤΙ την ΠΕΤΡΑ. Σε

περίπτωση που οι δύο παίκτες έχουν την ίδια επιλογή, ο γύρος λήγει

ισόπαλος. Το παιχνίδι προχωράει με συνεχόμενους γύρους μέχρι ένας

τουλάχιστον από τους παίκτες να αποχωρήσει. Νικητής αναδεικνύεται ο

παίκτης με τις περισσότερες νίκες. Αν οι δύο παίκτες έχουν τον ίδιο αριθμό

νικών, το παιχνίδι λήγει ισόπαλο. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος

διαβάζει τα ονόματα των δύο παικτών και υλοποιεί το παραπάνω παιχνίδι

ως εξής:

Α.

Για κάθε γύρο του παιχνιδιού:

1.

διαβάζει την επιλογή κάθε παίκτη, η οποία μπορεί να είναι μία από

τις εξής: ΠΕΤΡΑ, ΨΑΛΙΔΙ, ΧΑΡΤΙ, ΤΕΛΟΣ. (Δεν απαιτείται έλεγχος

εγκυρότητας τιμών.) (Μονάδες 2)

2.

συγκρίνει τις επιλογές των παικτών και διαπιστώνει το νικητή του

γύρου ή την ισοπαλία. (Μονάδες 6)

Β.

Τερματίζει το παιχνίδι όταν ένας τουλάχιστον από τους δύο παίκτες

επιλέξει ΤΕΛΟΣ. (Μονάδες 6)

Γ.

Εμφανίζει το όνομα του νικητή ή, αν δεν υπάρχει νικητής, το μήνυμα «ΤΟ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΛΗΞΕ ΙΣΟΠΑΛΟ». (Μονάδες 6)

Απάντηση:

Αλγόριθμος

Θέμα_3

πλ_α

0

πλ_β

0

i

1

Αρχή_επανάληψης

Εμφάνισε ‘

‘Γύρος παιχνιδιού:’’, i

Εμφάνισε

‘‘Παίκτες δώστε τις επιλογές σας’’

Εμφάνισε

‘‘Επιλογές: ΠΕΤΡΑ,ΨΑΛΙΔΙ,ΧΑΡΤΙ,ΤΕΛΟΣ’’

Εμφάνισε

‘‘ΠΑΙΚΤΗΣ Α:’’

Διάβασε

παικτης_α

Εμφάνισε

‘‘ΠΑΙΚΤΗΣ Β:’’

Διάβασε

παικτης_β

Αν

παικτης_α = ‘‘ΠΕΤΡΑ’’

τότε

Αν

παικτης_β= ‘‘ΠΕΤΡΑ’’

τότε

Εμφάνισε

‘‘Ισόπαλος γύρος’’

Αλλιώς_αν

παικτης_β= ‘‘ΨΑΛΙΔΙ’’

τότε

Εμφάνισε

‘‘Νικητής: ΠΑΙΚΤΗΣ Α’’

ΘΕΜΑ 3

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2007